27 July, 2009

Jangan Terburu-buru = Sabar..

  1. Kematian Teoh Beng Hock menimbulkan pelbagai cerita.Berlakulah tuduh menuduh.Rakyat biasa pun terpinga-pinga,macam mana isu ini boleh timbul dan siapa yang harus dipersalahkan.Saya tidak mahu ulas teori konspirasi atau motif kematian Mendiang sebagai menghormati keluarga mendiang.
  2. Saya ingin ulas reaksi parti-parti politik terutama geng-geng Pakatan DAP,PKR & PAS & juga kerajaan BN mengenai isu ini.Saya ingin timbulkan persoalan-persoalan yang terfikir diminda saya.
  3. Kenapa semua pihak tidak sabar-sabar untuk mengetahui hasil siasatan sepenuhnya sebelum menuduh macam-macam terhadap SPRM,Polis & Kerajaan ?
  4. Siapa TBH untuk dibunuh oleh kerajaan berbanding A.I,LKS, K.S & pemimpin-pemimpin Pakatan yang lebih berpengaruh ? Saya bukan maksudkan mereka harus dibunuh,tetapi kalau kerajaan yang ada hari ini kejam & zalim sangat & nak kekalkan kuasa sangat-sangat,lebih mudah mereka-mereka ini dibunuh dengan mudah berbanding TBH ? Saya bukan nak jatuhkan kredibiliti TBH,tetapi tuduhan terhadap kerajaan & pemimpin-pemimpin PEKEMBAR keterlaluan bagi saya .Tunggulah siasatan.Ini belum apa-apa,tidak mahu terima hasil siasatan.Tidak tercapai dek akal saya untuk memahami apa yang sebenar yang dimahukan oleh mereka ?
  5. Kenapa DAP beria-ria mahukan Suruhanjaya Siasatan Diraja sedangkan Lim Kit Siang sendiri mengakui tiada kes kematian sebelum ini perlukan Suruhanjaya Siasatan Diraja ? Baca selanjutnya.
  6. Adakah dengan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja & Inkues akan dapat menegakkan keadilan & kebenaran ? Kalau kerajaan yang salah,itu adil ? Kalau selain dari itu,semua ini adalah pembohongan & tidak adil ?
  7. Kenapa R.L bertindak macam samseng masuk Pejabat SPRM konon-kononnya bela kematian Teoh Beng Hock ? Macam ini perangai mahu jadi pemimpin negara ? Macam mana pegawai kerajaan mahu hormat pemimpin begini ? Kalau ada pemimpin BN/UMNO macam ini dahulu,takkan nak ikut kut ? Kalau macam ini perangai samseng,janganlah marah kalau orang tuduh anda ada kaitan dengan samseng .
  8. Kenapa A.I,A.A & N.J boleh turut serta dalam upacara menunduk mayat TBH & memegang lilin ? Kalau nak raih sokongan politik pun,janganlah sampai mengorbankan agama.Apa kata pemimpin PAS ? Baca selanjutnya.
  9. Kenapa A.I kata beliau tidak politikkan isu ini tetapi dalam masa yang sama menuduh kematian TBH adalah arahan PEKEMBAR & BN ? Kenyataan apa ini ?
  10. Kenapa kematian TBH jadi isu yang besar & perkauman sampai ada yang nak boikot akhbar-akhbar Melayu? Dalam akhbar bukan Melayu yang sering main isu perkauman,tidak diboikot,tetapi akhbar Melayu yang menyuarakan kebimbangan nasib orang Melayu & keamanan negara ini pula jadi dihentam dengan pelbagai kenyataan berupa rasis ? Bila kita nak mempertahankan hak kita,dituduh rasis sedangkan kita bukan nak ambil hak orang lain.Dan apabila orang lain mempertikaikan hak kita,tidak dituduh sebagai rasis pula ? Tetapi yang lebih malang apabila orang Melayu itu sendiri tidak mempertahankan hak kaumnya malah memperlekehkan lagi.Bukan itu maksud 1Malaysia.1Malaysia adalah keadilan untuk semua,bukan kesamarataan untuk semua.Dalam Islam pun,zalim apabila tidak meletakkan sesuatu perkara ditempat yang sepatutnya.Ingatlah komposisi 65,30,5.
  11. Kenapa kerajaan terburu-buru tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja mengikut kehendak DAP sebelum siasatan polis selesai ? Lupakah kerajaan dengan isu tahanan kononnya wanita rakyat negara China yang dibogelkan dalam tahanan polis yang disuarakan oleh Teressa Kok rupa-rupanya rakyat Malaysia,Melayu pula itu memalukan negara sehingga ada Menteri dihantar untuk memohon maaf membuta tuli sahaja ? Mana Teressa Kok apabila wanita Melayu ini naik ke mahkamah untuk saman polis ? Bukankah itu semua hanya kesempatan politik & rasis ? Bagi saya jangan dilayan sangat kehendak DAP ini,kerana mereka hanya pandai berkokok sahaja,bertelur belum tentu.
  12. Kenapa MB Selangor,K.I mengatakan cerita-cerita dalam blog kebanyakkan tidak boleh dipercayai apabila kena batang hidung sendiri ? Kalau cerita itu kena batang hidung mantan MB Selangor 100% boleh dipercayai ? Bukankah selama ini Pakatan begitu mengagung-agungkan cerita-cerita di blog & portal internet sebagai cerita sahih berbanding media perdana yang banyak dimanipulasi kerajaan BN kononnya ?
  13. Mengapa anda begitu bodoh untuk tidak bersabar menunggu hasil siasatan polis sebelum membuat apa-apa kenyataan menghentam & menjatuhkan hukum kepada orang yang tidak bersalah ? Adakah anda Tuhan untuk menghakimi kematian seseorang itu ? Bawa-bawalah bersabar.
Dikemaskini : Ikuti Satu Pendedahan Berdasarkan Fakta-fakta & Bukti-bukti.Bukan omongan kosong beb.....

No comments: