24 March, 2010

Benar & Sabar

Sesungguhnya sabar itu separuh dari iman.
Sesungguhnya yang benar itu tetap benar,yang salah tetap salah.
Sesungguhnya dosa memfitnah itu lebih besar dari dosa membunuh.
Sesungguhnya apabila silap kembali ke pangkal jalan,pintu taubat masih terbuka.
Sesungguhnya apabila 1 jari menunding salah ke orang lain,4 jari lain akan menunding diri sendiri.
Sesungguhnya kamu boleh membohongi semua orang pada satu-satu masa,tetapi tidak setiap masa kamu boleh membohongi semua orang.
Sesungguhnya bila takut,keluarlah dewan.

  1. Alhamdulillah,akhirnya 3 dari 4 orang MP PKR keluar parti.Kalau diikutkan,2 sahaja yang keluar.Dengar cerita MP Bagan Serai telah dilucutkan keahliannya dahulu.Walau apa-apa pun 4 MP PKR tidak bersama lagi dengan PR.Dengar cerita ramai lagi akan keluar.
  2. Mereka keluar atas pelbagai alasan tidak puas hati.Tapi yang utama adalah mereka tidak lagi sanggup bersekongkol dengan pelbagai perkara yang tidak baik & songsang.
  3. Setelah keluar banyak pula kebenaran & keburukan didedahkan.Pelbagai pendapat dikemukakan sama ada baik atau salah.Dengan rancangan rampasan Putrajaya 916,tawaran akuan sumpah palsu kes Altantuya & pelbagai lagi didedahkan,akhirnya semakin lama semakin kebenaran itu terserlah.
  4. Cuma bagi puak-puak yang sangat taksub,tidak mudah menerima perkara ini.Agak pahit untuk ditelan.Ada yang mula tidak berminat bicara tentang politik,ada yang bermati-matian pertahankan dengan menuduh & mereka cerita ini semua fitnah,ada yang mengakui ini perkara buruk tetapi itulah politik kata mereka,ada pula yang blocked & unfriend saya dalam Facebook & mula membuat pembunuhan karektor & kredibiliti seseorang yang mengkritik & memberi pandangan yang berbeza dengan mereka.Kebebasan bersuara bukan menuduh beb.Bukti jelas didepan mata.Kritikan melalui perspektif yang berbeza.
  5. Walau apapun yang dibuat & dituduh,saya memuji kepada YAB PM yang terus bersabar dengan pelbagai fitnah & tohmahan.Akhirnya sedikit kebenaran mula terserlah hari ini.Dengan pencapaian ekonomi semakin pulih & keadaan negara semakin stabil,saya berdoa agar YAB PM terus diberi petunjuk & panduan untuk memimpin negara.Melalui cerita yang agak peribadi tentang YAB PM sejak 10 tahun dahulu,saya tahu beliau seorang yang sangat sabar,dan perlantikan beliau sebagai PM tahun lalu membuktikan kesabaran beliau akhirnya berbaloi.Beliau tidak gopoh untuk ke Putrajaya.Sesungguhnya jawatan itu tidak akan diperolehi tanpa izinNya.Kun Faya Kun.
  6. Saya berharap juga beliau ambil tindakan tegas keatas pemimpin-pemimpin sama ada pembangkang atau BN sendiri yang cuba menggugat keharmonian negara ini.Pemimpin BN yang tidak buat kerja,tidak jujur & beretika harus diambil tindakan.Jangan seperti puak sebelah sana,pemimpin utama melakukan pelbagai kemungkaran,mati-mati dipertahankan.Salah tetap salah,bila bukti ada,bicaralah dahulu.Jangan tangguh-tangguh.
  7. Sekarang ini,pemimpin utama itu,bilangan ahlinya tidak cukup,lepaskanlah jawatan.Jangan gila jawatan.Bukan boleh dibawa kebawah sana.Dihitung lagi.
  8. Sekali lagi saya tegaskan,saya amat2 berharap PEKEMBAR & PAS bersatu dalam perkara yang satu,berbeda dalam perkara yang lain sebagai timbang check & balance.Kadang-kadang penyokong yang lebih-lebih,pemimpin diatas elok berpeluk tanda hormat & pemahaman.Politik muafakat,bukan politik menyakat.Dalam PAS pun berpecah dua puak.Jangan menunjukkan aku lebih bagus dari orang lain sedangkan kita sama-sama perlu memerlukan antara satu sama lain.
  9. Akhirnya kesabaran itu akhirnya membawa kepada kebenaran.Kebenaran akan menidakkan kebatilan.
P/S : Hentikanlah konsep 'aku buat boleh,orang lain buat tak boleh' & 'aku sahaja betul & orang lain tak betul'.Bila kena batang hidung sendiri,baru tahu sedap ke tidak penangannya.

28 comments:

jurutere_Islam said...

LIHAT BGMANA ORG YG BERUCAP SDH KENA TEMBAK DENGAN ORANG UMNO SENDIRI DGN TUDUHAN BERBOHONG! ZAHRAIN BERUCAP GUNA AIR LIUR TANPA ADA BUKTI BERTULIS, APA SHJ BOLEH DIREKA, JD KNP PERLU PERCAYA KPD ANJING YANG MENGGIGIT TUANNYA. TETAPI APABILA TUAN DIKRITIK MARAH-MARAH PULA HAHAHA. LAPORAN POLIS TERHDP PM, TUNTUTAN HADIR KE MAHKAMAH ATAS KES ALTANTUYA, SEMUANYA TIDAK DILAYAN, JADI BAGAIMANA NAK KATA DIA DIFITNAH, HADIRLAH KE MAHKAMAH, BENARKAN DIRI DISIASAT OLEH POLIS DAN SPRM (ITUPUN KALAU SPRM DAN POLIS BUKAN ANJING UMNO. SIASAT KE ATAS PR DISEGERAKAN, ADUAN TERHADAP PEMIMPIN2 UMNO DIBAKULSAMPAHKAN, TUAN CUKUP DANGKAL HEHE (KEBEBASAN KONON! HEHE). KEBENARAN? BENARKAH EKONOMI MAKIN PULIH? BENARKAH NEGARA STABIL? ISU KAPAL SELAM? ISU ENJIN? ISH MCM2 ISU YANG DIBAKULSAMPAHKAN, HMMM SESUNGGUHNYA TUAN...NTAHLAH (JANGAN MARAH-MARAH, NNT CEPAT TUA). PM TIDAK GOPOH? - GOPOH ATAU TIDAK, ITU BUKAN MASALAH, MASALAHNYA BERSEKONGKOL DGN YAHUDI, RASUAH YANG TAK HABIS2, JGN TUAN ENGINEER PUN MAKAN RASUAH SUDAH. NNT BUMBUNG STADIUM RUNTUH, SEKOLAH RUNTUH, MCM2 RUNTUH. SEMUA YANG BERLAKU ADALAH DI ATAS IZIN ALLAH, ISRAEL GANAS, PALESTIN KENA BUNUH, AMERIKA JADI KUASA DUNIA, SEMUA DENGAN IZIN ALLAH, TETAPI ADAKAH SEMUA ITU MENUNJUKKAN BAHAWA ALLAH KASIH KEPADA AMERIKA, YAHUDI LAKNATULLAH? TIDAK, MEREKA HANYA DIBUTAKAN HATI DAN DIBIARKAN BERMEGAH-MEGAH DENGAN KUASA HINGGA SATU HARI NANTI, MEREKA AKAN DIBINASAKAN. TUAN MMG CETEK ILMU, BERCAKAP GUNA LOGIK, BCLAH AYAT2 ALLAH TTG KAUM2 YANG MAJU DAN DIBINASAKAN KERANA ENGKAR. LIHAT FIRAUN YANG DIBINASAKAN, FIRAUN JD RAJA YG SGT BERKUASA ALLAH JG YG IZINKAN (MCM PARA PEMIMPIN UMNO HEHE) KUAT DAN GAGAH, SEMUA ORG TAKUT NAK LAWAN, DAN AKHIRNYA DIBINASAKAN! BACALAH AYAT2 ALLAH WAHAI TUAN ENGINEER, JGN GUNA LOGIK AKAL SAHAJA.

ambil tindakan tegas - YA SETUJU, TP MACAM MANA DENGAN LAPORAN POLIS TERHADAP PM SENDIRI, DIGUGURKAN BEGITU SAHAJA? HEHE ADE PEMIMPIN BN KENA KE? KALAU ADE, BOLEH BILANG DGN JARI DAN DIBERI AMARAN AJER (KES KJ)? BAK KATA TUN M, UMNO SUDAH BUSUK SAMPAI KE USUSNYA (SIAPA USUSNYA - TUAN...TEKALAH SENDIRI HEHE JGN MARAH, HANYA MEMETIK KATA2 TUN M SHJ)

ISLAM KATA, SEORG ITU XBERSALAH SLGI BLM DIBUKTIKAN SALAH, BUKANNYA 'SALAH TETAP SALAH, BILA BUKTI ADA BICARALAH DAHULU' - APA PUNYA STATEMENT PENDEK AKAL! HEHE
PEMIMPIN BN BUKAN SETAKAT TANGGUH, SENYAP TERUS! BETUL JWTN X BOLEH BAWAK KE BWH, SBB ITU RAMAI PEMIMPIN BN (UMNO) YANG TAKUT NAK LEPASKAN JWTN, ATAU TAKUT BN KALAH PRU, SBB NNT DIBAWA KE ATAS, DIBICARAKAN DAN AKHIRNYA TERKANTOI! SEBAB ITU TAKUT SGT HILANG KEDUDUKAN. TAKUT MASUK MAHKAMAH, TAKUT MASUK PENJARA, TAKUT HILANG HARTA TAKUT DIBUKTIKAN TERLIBAT DGN C4, SCORPENE, ENJIN JET DLL.

BERSATU DLM PERKARA YANG SATU? APA ITU? INGATLAH NABI PERNAH BERSABDA, BUKAN DARI UMATKU MEREKA YANG ASSABIYAH. PENYOKONG XLEBIH2, TP PENYOKONGLAH YG MENGALAMI SUSAH SENANG DALAM PERJUANGAN. PENYOKONG MAHU PEMIMPIN MEREKA BERSIH, AMANAH. ISU ROYALTI MINYAK, TUAN DI PIHAK YANG MANA? PAS TIDAK BERPECAH, YANG BERPECAH HANYA DAKYAH UMNO NAK MEMECAHKAN PAS.

SIAPA BENAR SIAPA SALAH? KITA BIARKAH MASA MENENTUKAN. INGATLAH, TIPU DAYA UMNO DAN SPR UNTUK MENANG PRU13, BUKANLAH PERKARA YANG TIDAK DIJANGKA, DAN PERCAYALAH, YANG LEBIH HEBAT PERANCANGANNYA ADALAH ALLAH S.W.T.
P/S : BETUL2, UMNO BOLEH, ORANG LAIN TAK BOLEH HAHA, SIKIT2 ISA, SIKIT2 SPRM, SIKIT2 POLIS, KALAU UMNO, SIKIT KA, BANYAK KA, SEMUA MASUK BAWAH KARPET JERR HEHE,

MEMETIK KATA IMAM SYAFIE, "KALAU AKU BERHUJAH DENGAN ORANG YANG JAHIL, AKU TAKKAN MENANG". JADI...
JANGANLAH KITA JADI MUNAFIKIN ATAU FASIQIN. OH YA, DAH BACA BEZA OLD TESTAMENT DAN NEW TESTAMENT? OLD TESTAMENT ITU KITAB LAMA ORANG YAHUDI (TAURAT LE TU). NEW TESTAMENT TU KITAB BARU ORG YAHUDI (INJIL LE TU) SBB NABI ISA ADALAH DR BANI ISRAEL. TAKDA KENA MENGENA DGN KONSEP TRINITY. BACA DAN BACA DAN BACALAH TUAN.

engr.azham.azmi said...

Dah sah tuan partisan..ikut tuan ler..dari mula cakap non partisan..bunyi partisan juga..lama2 mula menghina polis la,sprm la..dah tuduhan buang masa sahaja..ini taktik nak buruk2 kan orang..biasalah dalam politik yang sangat kotor..dulu masa dalam jail,senyap je Malaysia ni..kuar jer,orang ini juga la huru-harakan..tuan je xboleh nak terima kenyataan...Ini perangai manusia yang lebih skit jer ilmu agama,menghina yang kurang..dan menganjing2 orang...sah,ramai polis dapat pahala free..tuan,buang ler islam tu,kalau bukan jurutera...tak payah bagi tau satu dunia awak tuh islam kalo bahasa macam anjing jer...macam lah sebelah sana bersih sangat,suci..biarlah pandangan tuan sebegitu rupa,mula menyerang peribadi saya..makin lama yang buruk tetap terserlah..tuan sapa nak cakap ekonomi tak pulih ? ada bukti ? tuan siapa nak cakap isu kapal selam ? ada bukti ? pegi report kt PBB ke,USA ke macam idola tuan tuh..tuan yang dangkal..bersangka buruk tanpa bukti..kalau ada bukti tunjukkan depan saya...nescaya saya dengar nasihat tuan..kalo setakat hingar bingar je..inilah bila salam satu kumpulan dipuja2..bila dah keluar buka pekung didada,dianjingnye orang..sudahlah tuan bercakap pun berselindung identiti..satu jer..saya nampak tuan ada masalah sakit hati dengan apa yang saya tulis..sesungguhnya,apabila seketul daging itu hitam,ternyata ada penyakit busuk hati...dia jer yang Islam,orang lain tidak...hasil balak di kelantan macam mane ? negeri miskin juga..tamak nak royalti..benda itu pun tak terurus...kalo aku berhujah dengan orang yang terlampau 'pandai',sudah pasti aku kalah dalam bicara,menang dalam moral sebab anda bicara tak budi bahasa...tuan bersihkan jiwa tuan..tuan penuh Islamnya..jangan kotorkan bahasa tuan dengan anjing & fitnah..hanya nmpak salah orang dgn mudah..buang masa je cakap dengan orang tak konsisten..berfikir seperti saya non-partisan,rupa2nya partisan sebelah sana sampai xde satu benda yang elok kat sebelah sini...saya tak pandai sgt,tapi itu munafik..mula2 ckp lain,esok2 cakap lain...

jurutere_islam said...

tuan, ini masalah tuan, tuan tahu tak ahli umno berapa juta? yang paling ramai ialah non-partisan atau kita sebut sebagai golongan atas pagar yang melihat perkembangan politik dari jauh dan akhirnya menurunkan undi kepada parti yang diyakini. saya katakan saya non-partisan sebab saya pengundi atas pagar yang nampak bagaimana umno bn sudah semakin tersasar. segala bukti penyelewengan dll yg dilakukan oleh umno sudah diserahkan kepada polis, tetapi malangnya disenyapkan, dilambat-lambatkan. itulah masalahnya dan nampak jelas di mata golongan atas pagar ini bahawa ramai pemimpin umno yang korup dll tapi selamat daripada pendakwaan. tuan ini org yg mahu playsafe sahaja. saya tidak menyerang peribadi tuan, tuan yg menunjukkan kelemahan diri. terpulanglah, yang pasti tuan sukar nak menerima bahawa ramai pemimpin umno yang korup. harapan saya agar tuan tidak korup, agar tiada bangunan yang runtuh pula nanti. penyakit hati, spt yg tuan cakap itu, cuba lihat hati sendiri, mata sendiri juga telah dibutakan drp melihat kebenaran. sekurang-kurangnya parti2 dlm pr nampak perjuangan mereka (pas=islam, dap=malaysian malaysia, pkr=keadilan kaum) masyarakat umum boleh menilai prestasi pr secara total melalui perjuangan mereka, tp umno bend berselindung di sebalik dolak dalih yang sekejap melayu sekejap 1malaysia, umno boleh, orang lain tak boleh, pemimpin umno selamat, rakyat biasa kena hukum, ish apa punya double standard. org bila dah buta hati, buta mata, yang tak elok sudah tak nampak, bukti ada dlm laman web san miguel pun, boleh senyap, lulus lesen judi pun boleh senyap. apa peranan tun M, tidakkan menegur anaknya, tidakkah ulamak2 dlm umno menegur mirzan, tidak tuan sendiri mahu menegur mirzan yang abg@adiknya bergambar bersama tuan. jangan nnt majlis2 yang tuan kendalikan dihidang dengan arak dr san miguel sudahlah seperti yang pernah disebut oleh yb saifudin dlm parlimen. apa yang pasti, tuan sudah pasti marah dan akan terus marah apabila membaca entri ini. tapi percayalah, sebenarnya yang menentukan undi kemenangan sesebuah parti bukanlah ahlinya tetapi golongan non-partisan @ golongan atas pagar. Orang Islam sekarang sudah makin sedar akan tipu daya umno, tapi masih ramai yang rela ditipu kerana kesempitan dan keterpaksaan. nanti2 saya komen lagi hehe. oh ya, pasal anjing, susah juga nak cakap dengan orang yang tak paham simpulan bahasa dan peribahasa. hari tu saya suruh baca ttg new&old testament, hari ni saya nak suruh baca kamus simpulan/peribahasa pulak supaya tuan paham maksud 'anjing' (yg disuruh duduk, duduk, apabila disuruh berdiri, berdiri), kata diri itu melayu, tapi tak reti simpulan bahasa melayu! apa la...

engr.azham.azmi said...

Ai..marah nampak...haha,saya memang menunggu tuan reply..sebab tuan berminat dgn tulisan saya..saya tak penah dengar dan dah cari simpulan bahasa melayu 'anjing yang menggigit tuannya' atau 'polis bukan anjing umno' ? untuk makluman simpulan bahasa dua patah perkataan jer..macam 'tin kosong' maksudnya bercakap besar jer..atau 'serkap jarang' = membuat tuduhan melulu tanpa usul periksa..saya juga cari peribahasa yang sama..tidak ada..jadi sekolah mana tuan pergi ? kalau nak sebut kiasan tuh mungkin betullah...hahaha...memang tuan bukan melayu..jadi betul la saya kata tuan mengAnjing2kan orang..kalo nk berkias pun,guna kiasan yang elok skit..orang melayula katakan..sopan dan berbudi..yang pertama tuan kata zahrain bercakap xde bukti bertulis,tuan cari kat youtube,tgk video ucapan dia,ada 10 siri...dia baca teks..so itu dh bertulis..dalam parlimen,kalau perkara itu tidak betul,boleh dihadapkan ke j/kuasa hak dan kebebasan ahli parlimen..nmpak sgt tuan tak reti..kalau apa yang zahrain cakap tuh salah,saman atau hadapkan ke j/k tersebut..ini tidak MP PR dok halang dia nak bagi ucapan..sebab semua itu dirakam dalam hansard..kes altantuya dah polis kata takde kes,nak siasat macam mane..ape buktinye ? gmbr yg tunjuk Datin rosmah ditempat lain semasa kejadian itu ada dah..S.D bala yang bole dipertikaikan..najib pun dah angkat sumpah..kalau bohong,tunggu je la laknat..yang sana tuh bila lagi nak sumpah laknat ? oo,ada ulamak terompah bgtau tidak perlu,cara salah..kalo sumpah,Tuhan pun paham walau bagaimana cara pun,di mana pun,serupa doa,dalam bahasa mana pun dimana pun.

engr.azham.azmi said...

ekonomi semakin pulih disebut oleh pakar2 ekonomi,baca la suratkhabar dalam ruang bisnes..isu kapal selam ada ke bukti ada penyelewengan,PAC yang ada MP DAP Kepong dalam j/k itu pun dah siasat..xde yang salah pun..itu la kalo tuan xde kawan dalam Mindef,jgn ckp byk...isu stadium runtuh,yang pantau pegawai2 kerajaan aka JKR atau perunding..siapa yang tahu mereka ini orang UMNO ke tidak yang makan rasuah ? dalam JKR pun ramai org PAS,PKR yang jenis macam tuh juga..ini bukan soal parti mana2..sy penah keje dan tau perangai mereka..takde kaitan dgn parti mereka,mereka ada kuasa..kalo ada kesalahan,IEM boleh ambil tindakan..laporan dah keluar mengatakan design stadium tuh agak baru,jadi kurang kepakaran & kemahiran dalam memasang & jurutera yang memantau..bukan soal rasuah..sprm masuk la kalau ada..yang kawan dgn yahudi sape..Paul wolfowitz tuh kawan baik siapa yer ? yang jelas mastermind serang iraq..yang jd chairman future foundation yang berkaitan dgn world bank yg bertuhanka yahudi,siapa ek ? saya setuju dgn Tun..umno busuk hingga ke usus..ape susah cuci je la..saya kenal umno sejak kecik..Almarhum ayahanda saya dalam umno..dan tau perjuangan dia..kalo xbetul,dah lama dh saya kaya raya..idup mcm ni juga..tetapi jasa umno,tuan pun pndai dpt ke sekolah..kalo ke thailand ramai lagi yang susah nk kes sekolah banding kt malaysia..kalau malaysia ni rasuah je byk,takkan maju mcm hari ni..di indon,afrika country yang merdeka lebih kurang sama dgn malaysia,jauh tetinggal..rasuah tuh tetap ada..ada juga pemimpin umno masuk mahkamah kena dakwa,dato norza,ex-mp labuan..dan tuan kena igt,permainan peguam..bukti tak cukup,kes buang,salah dakwa,kes buang..jadi tindakan dah diambil,salah tak salah biar disana nanti dihitung..bukan senang nak cari bukti,manusia semakin bijak..didunia dah ditimbang & diambil tindakan,di'sana' lepas tak lepas sendiri mau igt ler..soal san miguel..kenyataan dah keluar bahawa ekuiti yg dimiliki itu tidak ada kaitan dgn arak,bacalah surat khabar,oo yea,mungkin tuan xbaca malaysiainsider,mesti tuan layan utusan meloya ke atau hARAKah..takkan tun nak tegur anak dalam suratkhabar..tuan nak marah anak,takkan nak marah depan2 orang juga..kalo anak degil,itu hak dia..mirzan pun dh besar panjang..dah baligh pun..sendiri mau hengat la..ayah dah ajar,ada je anak imam,perangai tak elok..terpulang la..kalo bapak elok,xsemestinya anak elok..buka skit minda..bersangka baik..husnuzan dalam islam...kalau nak ikut cerita orang,ada juga pemimpin pkr yang kuat togok arak..so ape bezanya ? tapi sy bersangka baik..Tuhan dah kata arak tuh haram,yang togok buat ape..

engr.azham.azmi said...

saya masih sokong dasar umno/bn.dulu paklah saya tak sokong,kita tendang keluar..dasar yang salah..bukan kita sokong pemimpin..kita tak taksub pemimpin la..mana ada pemimpin yang maksum kecuali Rasulullah SAW..tetapi sy nmpk kebaikan Tun M,DS Najib melebihi keburukan..DSAI,saya nampk buruk lebih dari baik...kita tak sokong buta tuli la..tak pertahankan pemimpin yang korup,xbole buat keje..selagi xde bukti,biarlah Tuhan hitung di kemudian hari..ni pasal old testament & new testament..mungkin tuan betul tentang itu,tetapi baca ni "The New Testament does not have a formal doctrine of the Trinity and nowhere discusses the Trinity as such. However, Southern Baptist theologian Frank Stagg emphasizes that the New Testament does repeatedly speak of the Father, the Son, and the Holy Spirit to "compel a trinitarian understanding of God."[7] The doctrine developed from the biblical language used in New Testament passages such as the baptismal formula in Matthew 28:19 and took substantially its present form by the end of the 4th century as a result of controversies in which some theologians, when speaking of God, used terms such as "person", "nature", "essence", "substance", terms that had never been used by the Apostolic Fathers, in a way that the Church authorities considered to be erroneous.[6][8][9][10] " - The doctrine developed from the biblical language used in New Testament passages such as the = ini mengatakan ada kaitan konsep trinity dengan new testament...soalnya,kalo kita benarkan,anak2 akan terkeliru..nak sembah Allah kristian,ada tiga..tak perlu solat,pegi church sekali je,xperlu puasa..Allah Islam ada satu,jadi jgn buang masa mengelirukan umat Islam yang sedia keliru...Allah memang Tuhan yang satu untuk semua,tetapi budaya kita belum sampai ketahap di Arab..tafsiran pelbagai..dulu UMNO berkawan dgn MCA,MIC difatwakan kafir,la ni berkawan dgn DAP yang kata langkah mayat dia kalo nak tubuh negara Islam tak kafir ? dulu xbole pun jom heboh kat kelantan,la ni bole pulak dgn syarat2 ? apsal dulu tak bagi syarat2 ? tapi tgk dlm tv,bercampur gaul juga ? Tun sendiri declare dalm parlimen malaysia negara islam fundamenal..PAS dah tak kedengaran nak buat hudud ? dulu beriya2..dah kerajaan dah kaji hudud ciptaan PAS Kelantan & terengganu dulu yang ada perbezaan..menghukum untuk memberi keadilan,jgn sekadar slogan atau tag Islam jer..isinya kosong..kaji kontrak sosial malaysia masa nak merdeka dgn perjanjian hudaibiyah..ada persamaan..bukan islam dibenarkan beragama dgn bebas..tetapi jgn cuba rosakkan atau ganggu Islam..matlamatnya sama.hidup bersama dalam kepelbagaian agama..itu baru satu je,konsep Islam yang diikut oleh BN tanpa perlu label Islam,byk lagi,esok tak abis..

engr.azham.azmi said...

pasal partisan ni..tak payah la cakap panjang..majoriti sokong umno..BN menang skit 2008,sbb undi protes dalam umno sendiri..BN bawaklah konsep ape pun,kalau tuan bersangka buruk,buruk juga pada tuan..saya bersangka baik..tuan tak jawab pun isu balak kelantan,isu menantu kt kelantan,isu LGE di penang,malah PR di perak...saya respect ustaz azizan di kedah,sbb sy pernah duduk disana..PAS & UMNO disana aman dan damai..sbb tuh kedah tak byk hal..tuan ni kurang penyabar nk tgk semua yg salah itu dapat berubah jadi baik dengan cepat..bawak2 la bersabar.. YB zul pun dah insaf dan nak mohon maaf pada orang yang nak difitnahnya dulu..jangan nak memaksa orang menerima pendapat kita dgn cuba membunuh karektor seseorang..bila bercakap banyak kadang boleh menyerlahkan kebodohan kita..apatah lagi sekadar tahu ilmu itu,tetapi tak memahami isinya..bersangka baiklah pada umara yang dipilih secara demokrasi..xperlu buat tuduhan2 sekadar hingar disekeliling..mana yang baik ambil,yang uruk dijauhkan...perpaduan Islam & Melayu didahulukan,kesepakatan 1 Malaysia diutamakan...P/S : murid2 kat sekolah pun bile disuruh duduk,dia duduk,disuruh berdiri dia berdiri..takkan deme2 tuh anjing..guna lah kiasan lain..tuan pun,bos suruh buat keje,tuan buat keje,bos suruh ke sana,tuan ke sana..maknanya tuan pun anjing ke ? lainle kalo tuan xde bos..hahaha..terima kasih kerana berminat dgn blog saya..kalo sudi,tuan buat lah blog,biar saya pulak nak 'nasihat'kan tuan..umpama cerita singapura dilanggar todak..yang muda tak semestinya bodoh,yang tua tak semestinya pandai..bercakap depan2..jgn sekadar hinggap di blog orang melalak sana sini...Salam Sejahtera Ke Atas Kamu Dengan Rahmat Allah... :-)

engr.azham.azmi said...

typo..mana yang baik diambil,yang BURUK dijauhkan..salah skit pun nanti kena hantam balik..hahaha...

jurutere_islam said...

- alamak, simpulan bahasa dan peribahasa pun tak boleh nak bezakan ke? aduhaiii.
- teks ucapan sebagai bukti? itu teks ucapan le tuan engineer, bukti tu contohnya ada tertulis dokumen yang ditandatangani oleh anwar le, apa punya rendah la IQ teks ucapan dikatakan bukti, teks boleh direka-reka le tuan engineer.
- senangnye mentaliti setakat bersumpah, sumpah2 ni kerja orang munafik le tuan engineer, apabila semua bukti dihapus, disorok, dibuang, polis pulak bekerjasama dgn penguasa yang zalim, tentulah begitu jadinya tuan engineer.
- alibi boleh dicipta le tuan engineer, jadi tak susah nak jadikan rosmah tu terkeluar daripada kes, ramai yg sanggup jadi pak sanggup hehe
- isu SD bala, bila orang diugut dll mcm2 la boleh berlaku tuan engineer, sanggup tarik balik, sebab takut hidup tak selamat selagi diperintah oleh orang yg zalim
- hal stadium runtuh, hmm dah banyak kes begini, mrr2 retak dll, yang pegang kontrak company proksi umno bn, kroni menteri dll, engineer yg bekerja bersubahat sama le tuan engineer, itupun tak paham daa, cakap penah keja dgn diorang tapi tak reti nak menilai, pegi tanya org btn, ada modul yang mmg suruh kasik kontrak pada kroni umno bn walaupun xde kepakaran, hehe, tu yang runtuh tu
- cerita ekonomi pulih ni atas kertas jer tuan engineer, ramai yg ekonominya sakit, turunlah ke kampung2, bleh lihat sendiri, oh ye, pasal royalti, itu hak, perjanjian ada, jgn nafikan hak, nnt masuk neraka tuan engineer.
- sekurang-kurangnya anwar mengaku berkawan, bukan mcm umno, kata musuh, di belakang lain, guna abramof yg terbukti salah sebab nak menyembah kaki bush, apa ra, la ni guna apco le pulak, jalin hubungan rahsia dgn israel, jumpa ehud barak, apa la, pecat wakil malaysia di ieae krn bantah resolusi amerika yang nak menyokong nuklear israel, apa ni.
- nak cuci najis dlm umno, susah la kalau ada org mcm tuan, menyokong membabi buta, mmg tak elok bersangka buruk, tapi amal makruf nahi mungkar tetap perlu berjalan, ada bukti yang dikemukakan kpd polis, sprm semuanya dibuang, takda kes dll, lepas tu bersangka baik laaaa...yang zalim terus zalim, undang2 tarak pakai, apa la, Islam tak ajar macam tu. kalau Islam mcm tu, tak payah la ada undang2 dlm Islam, semua sangka baik jer hehe, cetek betoi le pemikiran tuan engineer
- pasal san miguel, ekuiti apa? san miguel mmg company yg buat arak, so ekuitinya mestilah berkaitan dengan bisnes arak, tak kira la hartanah ka, apa ka, semua tu untuk jadi modal utk kembangkan bisnes arak, try pikir jauh sikit le tuan engineer, baca disebalik berita, bukan beritanya ajer.

jurutere_islam said...

- oh ya, tun m patut tegur awal2 lagi sebelum nak beli aset ka apa ka dlm san mguel, bukan dah beli baru nak tegur, pasal anak imam ada yg xelok, mmg la ada, tapi ada ka org ikut pulak anak pak imam tu, kita bercakap pasai pemimpin la tuan engineer, bukan cakap pasai anak pak imam yg xda apa2 tu.
- pasai pemimpin dlm pr yg togok arak, itu kita mmg tak suka, kita pun dah bgtau, sekurang-kurangnya ada perubahan. umno, hmm ntahla, Tan sri Isa yg terbukti rasuah, boleh menang prk, sebab apa, tuduhannya politik wang dlm parti, ooo kalau dlm parti takpa, spr takpayah siasat, lepas tu boleh pulak jadi calon, dan menang jadi adun, aiyaaa apa punya pengundi.
- pasai new testament, hmm baguslah dah baca, tapi bacalah lagi, ayat quran turun setelah konsep trinity dibawa oleh kristian selepas 'kematian' isa, tapi Allah masih kata mereka ahli kitab, sebab tu halal sembelihan mereka kerana menyebut Allah. Hal disini ialah hal dakwah yang disempit dan dipolitikkan oleh umno dan org2 lain.
- pasai PAS dan hukumhudud, pelaksanaannya pasti terus diusahakan tetapi dengan dakwah yang lebih berkesan, strategi dulu mungkin berbeza, sekurang-kurangnya usaha masih dibawa dan orang bukan Islam mula paham dgn dakwah, keadilan sosial yang dibawa oleh Islam dll, dalam umno assabiyah yang lebih, dakwah pula untuk org melayu dan itupun lebih banyak hiburan drp dakwah wahai tuan engineer.
- umno perlu berubah, kita masih perlukan umno tetapi umno yang matlamatnya adil dalam segala segi, bukan jadi penguasa yang zalim dll. kalau tuan engineer banyak buat salah, tentu tn engineer takut org lain siasat, sbb hasil siasatan nnt boleh menyebabkan tuan engineer masuk jel, samalah apa yg pemimpin atasan dlm umno rasakan, kalah p'raya, sure masuk jel hehe.
- saya bukan tak sabar, tapi umno yang tidak bijak dalam berpolitik dunia baru. zalim dll. ntahlah tuan engineer, bersangka baik ada hadnya juga, amal makruf, nahi mungkar.
- tak marahpun, cuma kita ada mata, ada hati, ada telinga, tidak mahu melihat kebenaran. saya tak la berminat sgt nak komen panjang2 cuma nak berpesan2 dgn kebenaran dan berpesan2 dgn kesabaran, tu jer.

engr.azham.azmi said...

perkara yang pertama pun salah..simpulan bahasa & peribahasa..taknak faham2...pegi lah check simpulan bahasa ape,peribahasa itu ape,kiasan itu ape...org dh bagi contoh,xnk paham2..yang lain2,tuan ulang balik ape yg tuan dh cakap..nk menegakkan benang yang basah...ikut tuan ler..tuan masih dgn pandangan tuan,saya masih dgn pandangan saya..saya dh bagi pandangan saya..xperlu nak memaksa2 orang mendengar pandangan tuan...Ada negeri PR dah menang pun,xde sekor pun pemimpin umno masuk jel pun..citer berdegar2 jer..Sudahlah tuan..Banyak keja lain saya nak buat,tuan duk ulang2 citer yang sama...Salam Sejahtera Ke Atas Kamu Dengan Rahmat Allah... :-)

Anonymous said...

APA LA KAU NI J.I...KO NI SMPIT PIKIRAN...JUMUD..MAIN TUDUH JA..SI JUBOR TU JUGE YG KO PUJE...
BRO,KAU JGN LYN SGT ORG MCM NI...




ANAK ISLAM MELAYU PERAK

meor said...

aku nak tanya si jurutera islam ni dulu blajo katne???sah2 geng itm...geng2 yang tak penah keje ngan cina...duk bergaul ngan melayu je...

jurutere_islam said...

Haha...itu jer, hmm ok.

yang berpesan-pesan dengan kebenaran, berpesan-pesan dengan kesabaran.

Anonymous said...

HABIS ITU,KAU NAK APA LAGI J.I..
KAU BUKAN B'PESAN2,KAU TUDUH-TUDUHAN DGN KEPALSUAN & KESABARAN....
BYK SGT FANTASI KAU DGN FITNAH...


ANAK ISLAM MELAYU PERAK

jurutere_islam said...

hehe, takkan menyamar kot, hehe, geng2 itm la patutnya kuat kemelayuannya bro. takpa la tuan,biarla tuan hanyut, tapi saya masih bersedia membantu, kembali sahaja kepada al-quran dan al-sunnah, yang terang2 nampak kezalimannya (merompak, menyeleweng dll) dan kebodohannya (memilih apco mendedahkan maklumat keselamatan negara) kita tolak. kata KJ, anwar pun berkawan dgn org2 dr apco, laaa apa punya bo___ la KJ, berkawan tu tak salah, cuma jgn ikut atau bersekongkol atau tertipu dgn helah mereka. Nabi sendiri berkawan dan hormat dengan golongan yahudi dan kristian, tapi nabi tidaklah terpesong dgn tipu daya mereka. NI ada pulak nnt yg kata saya anggap anwar tu mcm nabi pulakkk...hehe, anwar bukan nabi, dia ada kelemahan, tapi sekurang-kurangnya dia mengaku berkawan secara terang2, tidak berselindung dgn 1 malaysia, dan cakap lain buat lain. ehehe

kembalilah kepada al-quran dan as-sunnah, saya akan terus berpesan dgn kebenaran dan kesabaran, insyaallah

engr.azham.azmi said...

Semoga pesanan tuan saya ingat..xsalah pun bersangka baik sepenuhnya..sebab kalau ditipu pun,tak lama..tapi yang teruk kalo yang sah2 kena tipu,xsedar ditipu..cth..916..xpela..teruskanlah dengan sangka buruk yang berhad tuan tu..kesian kawan2 aku kena tuduh aku yang menyamar..sedangkan yang bercakap tuh pun penakut,bercakap disebalik nama jurutere Islam..hehe..hehe..hehe..hehe..hehe....byk sgt hehe...
P/S: meor,AIMP kalo korang bercakap depan2 dia pun,dia akan kata aku yang menyamar jugak..hahaha..dah biasa sgt puak2 ni..kira dia je yg betui...

Anonymous said...

Mulai tahun ini Sambutan Hari Pahlawan akan diubah ke lokasi baru iaitu di Dataran Pahlawan, Putrajaya dan tidak disambut di tempat2 yang mengandungi patung2. Langkah ini adalah bagi menyambut saranan Majlis Fatwa Kebangsaan dan juga JAKIM yang melarang segala bentuk sambutan di hadapan patung2/berhala. Ini bukti Kerajaan ingin menambahbaikkan sistem pentadbiran yang sedia ada
- zam,kerajaan buat di mana pun,diorang akan cakap tak betul juga.pastuh akan kata dah 53 tahun merdeka baru nak ubah.sedangkan pintu taubat pun Tuhan tak buat hadnya bila.pastuh akan kata perjuangan mereka dah berjaya.syurga neraka kan mereka yang tentukan.kih kih kih.

radin

meor said...

kalo geng korang comolot ngan yahudi pon takpa...kalo orang lain baru nak kenai2 pon dah hentam semacam...partisan n pantatan...tu la nama nya geng korang ni...cuba la brainstorm cari cara terbaik cane kita ni leh bersatu...nama jurutera...kompom meniru time exam dulu...tu la ilmu takleh nak bawak kemana...jadi katak lagi baik la bai...semayang 500 waktu sehari pon kalo otak tu duk perasangka je masuk neraka jugak...sakai...time ngundi nak politik time tak ngundi pon nak politik...apa punya bahalol la geng pkr ni...udah2 la...mari la kita cari jalan b agi melayu islam ni kuat...

jurutere_islam said...

hehe, jgn marah daa...org Melayu yang makan rasuah, menipu, bersekongkol dgn yahudi walaupun Islam tetapi jatuh hukumnya munafik dan golongan munafik inilah yang telah banyak merosakkan Islam itu sendiri, orang lain minum arak salah, diri sendiri boleh le pulak hehe

apa2 aje lah labuuu...memetik kata haji bakhil...916 bukan kes tipu, usaha sudah ada ke arah nak bawa sidang khas parlimen berkenaan hala tuju negara tapi semuanya ditolak, takut 916 jadi kenyataan hehe...sape yg kena tipu, puak2 umno, yang menipu diri sendiri pun puak2 umno hehe

elok la tak buat sambutan depan tugu, mmg patut pun dah kena ubah banyak mentaliti, ikhlas tak ikhlas nak ubah, Allah sahaja yang tau tapi sekurang-kurangnya ubah, Alhamdulillah

Saya katakan dulu, umno mesti kekal relevan tapi kena banyak ubah dasar mengarut, buang pemimpin yang terang2 korup, ini pemimpin yang korup (kurap) masih terus diangkat. pelakon porno mca nnt akan jadi menteri pulak, yang puak2 umno ni pakat angguk aje la ahhaahaha sebab pemimpin kata kena ikut, bodo2 kena tipu lagi. ish ish ish kesiannnn (madu tiga)

umno dan bn kena jadi parti yang bertanding bukan kerana nak rebut jawatan nak kumpul kekayaan, umno dan bn kena jadi parti yang bertanding praya kerana nak ubah negara. PR pun sama, bukan utk duit atau untuk seronok2 nak jadi menteri, yang penting buat untuk rakyat.

bersangka baik itu sangatlah diutamakan tapi amal makruf nahi mungkar mesti terus diamalkan. ni ada ketua pemuda tapi korup, ada adun mng prk tp sah2 politik wang (tak boleh dakwa kat sprm sbb dia umno), ish ish mcm2 umno ni, kesiannnn org umno, bukan setakat kena tipu, tapi dah kena jual maruahnyer kesian kesian

Anonymous said...

Kepimpinan Ulamak Haraki PAS (1982-skg) banyak buat benda pelik. Hadi dengan amanat 1982nya mengelirukan orang Islam dan Melayu. TG NIK AZIZ suka buat statement2 kontroversi "Boleh berkawan dgn Shaitan", "Sifat2 20 Allah rekaan orang Greek dan Yunani". " Tak Boleh berkawan dgn MCA, MIC". Boleh berkawan dgn DAP.
hamPAS.eli wong berbogel & berzina dgn melayu dibolehkan & siap dipeluk2 lagi,csl dgn cina dipersoalkan.soal moral.16 sept. boleh,perak punya tidak boleh.haprak punya jurutere.

jurutere_islam said...

tu yang dikatakan strategi politik, ish tuan baca komen2 sy dari awal, dlm politik tidak boleh terlalu naive, lurus bendul dan bersangka terlalu baik, sbb strategi politik perlu dibaca dgn bijaksana. politik juga berubah la brader, tn ni ckp mcm bdk2 tak sekolah. bab agama ni biar org agama yg phm falsafah disebaliknya. sbb tu xda mufti yg berani nk lawan amanat tg hjhadi atau ucapan tgna sbb org agama phm dan akui sendiri.

bab eli wong, betul tn kata pasal moralnya, sekurang-kurangnya itu bkn skandal seks org yg sdh berkahwin mcm kes presiden mca. eli wong org bercinta, cina pulak tu, cari la mana2 cina, mesti depa tak kisah psl eli wong sbb itu dah diterima sbg sbhgian cara hidup mereka. soi lek pulak dah kawin, terang2 dlm video buat aksi ranjang haha, mana ada org boleh terima. eli wong umpama org bercinta tp sudah kena tipu dgn pakwe la hahah

soal perak berbeza dgn 16 sept la brader, soal perak ialah tak ikut perlembagaan, andainya dibuat undi tak percaya spt yg diminta oleh mb nizar, utk lihat sokongan adun terhadap PR, andai ditakdirkan mmg PR sudah hilang kepercayaan, maka mb nizar akan mengaku kalah dah serahkan kerajaan perak kepada pihak yang dpt kepercayaan. najib dan zambry sudah tarak teloq, main nyorok2 lpas tu rampas begitu aje. tak ikut saluran perlembagaan yg betul. hakim pun angguk jer taknak malukan sultan. sbb tu pr kalah, sudah dijangkakan dlm mahkamah. kalau pr diumum menang (mcm keputusan mahkamah tinggi), sah2 sultan pulak malu beso, najib dan zambry lah yg memalukan sultan sbb bt keputusan tak ikut perlembagaan. puak2 umno ni bukan boleh ikut undang2, semua redah jer, hukum tuhan pun main redah jer, bising psal buang anak la, maksiat la, tapi tgk pemimpin pun bt maksiat, anak buah apa lagi laaa hahaha, pemimpin minum arak, anak buah apa lagi tongganng jugakkk laaa haha, tu yg terkedu dlm parlimen masa saifuddin bangkitkan isu ni hehe

puak2 umno ni ckp nak ikut quran dan sunnah tapi hal2 permukaan jer, ikut pun pilih2, sekurang2nya org pas yg byk penuhkan masjid yang selalu kosong, orang umno jd pengerusi masjid tp jrg ke masjid, cuba tuan2 buat survey, mesti tuan nampak sendiri hehe

pasal 16 sept tu, mcm sy dh tulis sblm ni, PR dah buat surat kepada autoriti (PM dan speaker) utk buat sidang khas bcg hala tuju negara, tujuannya nak buat undi tak percaya, tp paklah taknak, najib takut, kalau kalah sure pening kepala kena keluar masuk mahkamah mcm2 kes. KJ pun takut, pak menteri yg ada bt salah pun terkencing, hakim2 yg zalim pun susah, AG, IGP, SPRM, pengerusi SPR abis semua masuk penjara kalau pemutihan berlaku hahaha

puak2 umno ni, berfikirlah, jangan kena kencing banyak sangat, jgn duk angguk jer. dlm PR tu kurang2 boleh jugak nak kata PKR tak betoi, PAS kena berubah, DAP jgn lebih2, boleh angguk2 boleh jugak geleng2,
tapi di umno dan bn, apa kata najib, angguk2 angguk2 lepas tu chooooo kena kencing ahhaha

tgk isu org johor minta anwar tlg mereka, mana hero katak berahim, taknak tlg melayu ka, haha, umno pulak, punyala sokong katak2, bak kata MP kalabakan, anjing yg gigit tuannya, boleh menggigit org lain juga haha, maka sudah dianjingkan zahrain dan yg lain2.

smpi sekarang zahrain diam hahah, umno2, kena kencing tadah mulut beso2, apa punya bod...

meor said...

tuko la id tu....jurutera islam pada jurutera islam emo haramjadah...bole???

jurutere_islam said...

haha tuan meor, marah ka? jgn marah nnt lekas tua...

sy tak suruh keluar dr umno, sy suruh ubah umno, jgn jd belatuk, angguk angguk angguk, kena kencing pun tadah, suruh makan ta__,makan, kritikal la sikit, analitikal la skit, pemimpin tak selalu dan tak semuanya betul, anak buah kena betulkan pemimpin sbb anak buah pun bukan orang kecik2, ada yg engineer ada yang doktor, ada yg juruterer, pikir jauh sikit, bukan suruh masuk pkr ke pas ke dap ke, hanya diminta betulkan kepincangan dlm umno tu tuan meor.

sebab tu lah mahathir kata umno sudah busuk sampai ke ususnyaa (pak shahnon ahmad sudah lama tulis pasal ni dlm novelnya SH_T)...sape yg duk kat usus, hmmm lu pikir la sendiri (memetik kata nabil), yg duk kat perut (Pemimpin atasan umno) makannye sedap2 belaka ...yang duk kat usus (ahli umno), makan ta__ le jawabnyer...dalam maksud tun M yang bijaksana itu

sebab tu, ahli yg duk kat usus kena pikir jauh sikit

engr.azham.azmi said...

tuan,tergelak sy hujah tuan pasal eli wong..ditipu bofren..hahaha..meor tuh mintak tukar id tuh sebab id tuh memalukan Islam jer..mula2 tuan bercakap elok jer,bila dibalas mula bercakap ayat2 yang kurang manis..memang tuan tak suruh sesiapa keluar umno,tetapi kenyataan tuan terlalu menghina sehingga tiada yang baik pada umno..tuan kata kami jgn angguk2,masalahnya mana tuan tahu yang kami ni angguk2 ? pernah ke tuan masuk mesyuarat kami ? siapa kata penyokong umno tidak bertindak jika pemimpin tidak betul ? 8 mac 2008,ramai ahli umno pangkah pembangkang atau tak mengundi atau buat undi rosak..fakta dalam SPR 2008 PRU paling byk undi rosak..jadi cara umno nak ubah itulah mula dgn pemimpin,kami tolak pak lah..kita dh bagi 5-6 tahun untuk perform,gagal,kita ubah dgn ds najib..bagi dia peluang sehingga PRU 13..jika dia pun gagal,kita tolak dia..Tun M tegur,tetapi dia keluar umno dan masuk umno semula..xmacam pkr,bila tegur pemimpin dituduh ejen umno la..yb wangsa maju tegur little napolean dlm pkr,adakah beliau ejen umno ? sebab tuh ada yang cakap tuan fantasinya tinggi sgt,sebab kenyataan tuan seolah2 tuan tahu segala2nya..mcm sy ckp hal rumahtangga & keluarga,teguran kritikal dibuat dalam korum umno sendiri..perlukah umno bagi buah untuk pembangkang serang umno balik mcm pkr buat ? takkan hal rumahtangga sendiri satu dunia nak tahu..tuan ckp pasal strategi politik PAS,ini pun strategi umno..kalo tuan ahli umno dan xde ruang untuk berckp,sy setuju dgn tuan..kalo tuan bole tegur umno,sy pun bole tegur pembangkang yang byk burukkan nama malaysia di luar negara..wakil pembangkang sendiri maklumkan bahawa,kerajaan xpenah buruk2 ds anwar di luar negara..come on lah,cukuplah kita bergaduh dan nak tunjuk sesama kita ni lebih hebat..sedangkan orang lain,demi bangsa diorng bersatu..tuan sendiri xpenah jawab isu balak di kelantan,menantu mb kelantan,rasuah haji,fitnah terhadap pemimpin negara..bukan budaya melayu menegur pemimpin aau orang tua di khalayak,ada ruangnya..csl dh announce dia pun xnk jawatan menteri..tuan tuduh dia nak..abis tuh apa fakta saya cakap,tuan dgn fantasi tuan..ape yg saya boleh buat..& sy sgt pasti tuan tertunggu reply dlm blog sy..sebab tuan nak menang,saya bagi tuan menanglah tetapi bukan sbb saya kalah,sebab tuan berfantasi..saya berfakta...

Anonymous said...

The Opposition Leader made the admission when interjecting during the winding-up of the Royal Address by Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz at the Dewan Rakyat.

“On September 18, I had the agreement from three opposition leaders, Datuk Seri Abdul Hadi Awang and Lim Kit Siang to write to the Prime Minister for a special parliamentary sitting to discuss a motion of no-confidence towards him and his leadership,” Anwar told Parliament.

“It is impossible for me to be brave to write that letter if I had no agreement from other MPs and after the letter was rejected, I wrote to the Speaker and after that Tuanku Mizan,” he said, referring to the King, Sultan Mizan Zainal Abidin.

Anwar’s revelation caused an uproar in the Dewan Rakyat as several MPs called it a lie.

But the Permatang Pauh MP did not name any of the BN MPs who had agreed to support the opposition pact then.

Nazri said Anwar would have sent the letter to the King if he succeeded to “attract” between 20 and 30 BN MPs through initial contacts.

“Anwar should have brought the signatures of the 20 or 30 people that he had attracted to the Yang di-Pertuan Agong, but he didn’t. The Opposition had 82 and BN had 140, how to have a no-confidence vote,” he asked.

if u want special sitting,brought signatures first like perak fiasco lol..dont lie and create hype..

Anonymous said...

pas penuhkan masjid buat ibadat lepas tu buat dosa,mengumpat,menghina,memaki org.from hero to zero.
DAP buat byk pusat urut,PKR tolong penuhkan.ambil gmbr bogel,lari keluar tak balik2.duit tak cukup,nak pakai duit zakat.
hahahaha.

peluat bukan peliwat.

Anonymous said...

Dr Mahathir memberitahu, perkara itu sengaja dimainkan pembangkang kerana mahu mendapatkan sokongan mempertahankan calon mereka.

“ Mereka cuba menang sokongan dan tuduh apa mereka suka. Terpulang pada rakyat nilai sama ada PM minum atau tak, sepatutnya ( kalau betul minum 22 tahun jadi PM Negara tunggang langganglah) kalau ada zaman saya, 22 tahun tunggang langgang lah,” tegasnya.

Mengenai dakwaan pembangkang anaknya Mokhzani terbabit dalam syarikat arak San Miguel di Filipina, mantan Perdana Menteri ke 5 itu berkata, beliau difahamkan, anaknya dijemput jadi pengarah dalam syarikat yang sedang mengurus untuk tukar perniagaan.

“Saya diberitahu (syarikat) akan jual bahagian arak kepada orang lain, itu yang saya diberitahu. Kalau tak benar, saya nak tanya (anak saya)...saya tak jaga semua anak saya, dia buat apa itu hal dia, dia bukan orang politik,” katanya.

“ Kalau benar, saya akan suruh mereka berhenti...tetapi yang minum arak dulu benar(dipercayai merujuk pada Zaid) ,” sindirnya.