15 June, 2010

Kata 3, Hilang 1 Lagi Pula....

  1. Baru sebentar tadi,kita dikejutkan dengan pengumumun ADUN DAP Malim Nawar,YB Keshvinder Singh Kashmir Singh yang keluar Parti DAP dan menjadi BEBAS.Bebas sebebasnya.Apa sudah jadi ?
  2. Ironinya,pada Ahad lalu, Ketua Penerangan PKR Perak memaklumkan bahawa akan ada 3 orang ADUN UMNO akan melompat ke PKR kerana tidak berpuas hati dengan MB Perak , YAB Zambry Abdul Kadir.
  3. Yang kelakarnya pula,pagi tadi YB MP Bukit Gantang & mantan MB Perak memaklumkan dalam sidang akhbar di Parlimen bahawa beliau menasihati 3 orang ADUN UMNO yang ingin melompat ke PKR supaya jangan melompat sebaliknya memohon agar dibubarkan DUN Perak.Beliau juga menggelar mereka yang melompat parti sebagai pelacur politik.Bagaimana pula dengan Parti Pa Alif Sin ? Dulu Amanat Haji Hadi isytiharkan kerjasama PEKEMBAR dengan MCA & MIC adalah kafir ? Sekarang ini dengan DAP bagaimana ? Bagaimana pula mengizinkan bukan Islam mewakili Pa Alif Sin dalam pilihanraya ? Bukan ini pelacur agama ? Yang Haram Dihalalkan.Sekali lagi saya menegaskan Parti Pa Alif Sin hanya menggunakan agama untuk kepentingan undi politik.
  4. Alasan YB Malim Nawar keluar DAP adalah kerana pemimpin PR di Perak terlalu membuang masa untuk politiking dan mengabaikan nasib rakyat.Soal terlalu politiking ini kerap kali ditekankan oleh mereka-mereka yang keluar parti PR ini.Daripada ahli biasa hingga ke pemimpin-pemimpin parti.Tetapi tidak pernah terlintas oleh pemimpin-pemimpin agung PR bermuhasabah diri mengenai kelemahan mereka malah dengan mudah menuduh mereka-mereka yang keluar jadi Bebas,ada yang buat NGO sendiri dibeli oleh PEKEMBAR / BN. Berapa banyak yang boleh dibeli pun ? Takkan ahli-ahli biasa yang keluar pun nak dibeli.Bukan boleh mengubah apa-apa.Mereka keluar atas kehendak sendiri.
  5. Apabila diminta bukti , mereka akan berkata akan diumumkan bila sampai masanya kelak.Ada pemimpin mereka, dulu nak dedahkan 6 KOTAK fail-fail bukti penyelewengan pemimpin-pemimpin BN.Sudah hampir 10 tahun,kotak itu masih belum didedahkan.Ke mana agaknya kotak-kotak tersebut ? 16 September ?
  6. Nasihat saya,sudah-sudahlah memutarkan belitkan berita atau menabur fitnah.Sampai bila semua orang boleh percaya dengan pembelitan berita-berita ini ? Siakap sinohong,gelama ikan duri,bercakap bohong,lama-lama orang benci.

P/S : Alhamdulillah,nasib bolasepak Perak akan kembali bersinar dengan syarat pengurusan yang mantap dan dana yang cukup.Terima Kasih Mantan Presiden PAFA yang dahulu.Hancur Pasukan Kejor Yeop Kejor selama 2 tahun ini.

No comments: