07 September, 2008

Kepimpinan & Perkauman

Perdana Menteri, Pak Lah dalam kenyataannya semalam mengarahkan semua kenyataan mengenai isu perkauman yang dikeluarkan oleh Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera,Datuk Ahmad Ismail dihentikan.Setelah beberapa lama isu ini dimainkan oleh media,baru sekarang Pak Lah mengeluarkan kenyataan untuk dihentikan.Kenapa sekarang ? Setelah ahli-ahli komponen BN sendiri (terutama MCA & Gerakan) mengeluarkan kenyataan tidak berpuas hati dengan isu tersebut & UMNO Pulau Pinang pula menyokong Datuk Ahmad,barulah Pak Lah campur tangan.

Kenapa tidak dipanggil Datuk Ahmad,wakil MCA & Gerakan dalam perjumpaan tertutup dan perkara ini dijelaskan secara baik ? Bukan melalui perang media dan saling tuduh menuduh dan membuka pekung keburukan ahli-ahli komponen BN sendiri.Amatlah malang,setelah TPM,Dato' Seri Najib telah mengeluarkan kenyataan mohon maaf,isu ini masih belum selesai.Jelas, Pak Lah tidak dapat memimpin BN.

Saya melihat sejak 2004, Menteri-menteri pun berbalah sesama sendiri secara terbuka dibiarkan seolah-olah tiada kawalan.Sejak itu,saya melihat 'there must be something wrong'.Ini hanyalah pendapat dan pandangan saya sebagai rakyat Malaysia.Jelas keadaan ini tidak bagus dikala dan disaat isu ekonomi & kenaikan inflasi masih menjadi masalah utama negara ketika ini. Jelas,satu perubahan perlu dilakukan. Tetapi bukan melalui 16 September ini...

No comments: